Julgran à la Jelgert

Mycket har hänt, som att jag åkte hem till mamma och pappa. Orkade inte vara kvar i Karlstad, blev för mycket till slut.  Saker och ting var kaos, men på väg att bli bra.. Men det slogs i spillror framför mig idag igen och jag känner mig rådvill och vilsen. Vill bara finna rätta vägen ut igen.. Jag försöker ju...

Anyway, så har det varit en rätt lugn förmiddag tills det som hände, hände. Men sen bestämde sig mamma och jag för att gå ut i skogen och leta gran. Klättrade över platåerna och kom fram till där vi skulle leta. Hmm, granarna var mycket finare på IKEA, så vi kunde lika gärna ha köpt en där att ha utanför huset. Pappa hade bara skrattat åt mamma när hon berättade om granarna utanför IKEA senare på onsdagskvällen. Han menade på att de har hela skogen full av granar hemma. Ja, så vi började leta. Antingen var dem för kala på ena sidan, eftersom de växer för tätt, eller så var grenarna för glesa, eller för lite grenar i toppen av granen. Efter mycket om och men hittade vi en fin. Vi sågade av den en bit ovan mark, den blev stor, men den var fin och tät. Delen av granen som stod kvar såg lite konstig ut dock.. Mitt förslag var att vi skulle täcka det med "ormbuskar" (ormbunkar) Mamma bara skrattade åt idén. Det var bättre än inget alls. Det slutade med att vi täckte det synliga med lite granris. Vi var lite busiga helt enkelt. Sedan skulle vi ta oss hem med den tunga granen. Tur att vi var två, den var inte jättelätt. Jag kallade det för att det var en "tvåmannagran". Den bar vi genom skogen, genom snår och buskar, nedför berget och slutligen hem. Pappa bara skrattade åt oss. Han tyckte den var fin, men lite stor. Jag och mamma var i alla fall nöjda över vår gran, men det får bli dubbelbelysning i år..

Väl hemma försökte jag äta något, men jag har inte lyckats så bra igår och inte efter idag heller... Åkte iväg och handlade lite med mamma senare, pluggade etc. Ikväll blir det väl lugnt antar jag. Hoppas som alltid på ett bättre dag imorgon. Hoppet lever fortfarande kvar...

Kommentera här: