Sen mükemmel sin.. özledim..

Nu sitter vi i soffan lite halvtrötta och mätta alla tre.. Det blev myslördag helt enkelt och de gör det mysigt när jag kommer hit på helgerna, vilket är fint och något jag uppskattar.
Sedan jag kommit hem har det som sagt blivit ett par koppar te, lite chips och slappt..  Fixat min tågbiljett som blev en X2000, eftersom det fanns sista minuten, vilket är suveränt.

När sys och Pierre varit och hämtat ett paket, bar det av hem och de började laga mat. Fylld kycklingfilé med Peccorino-ost tror jag det heter och så åt vi en helt god grönsallad med fetaost och oliver till. Plockade undan efter maten och diskade lite. Tog ett tag och körde ganska hård behandling på min systers m. Levator Scapulae, vilket säkert inte säger er så mycket.. *ler* Det gjorde ont, men behövdes på henne och det gör förhoppningsvis gott i efterhand.
Sedan var det äppelpajsdags och det var gudomligt gott - mums! Jag har verkligen ätit mycket idag, men det var för gott helt enkelt. Stackars min mage om vi ska töja mycket imorgon. Hoppas vi kan få massage, vore skönt för mina axlar.

Apropå ingenting.. I morse när jag satt på bussen som alla andra helger i Stockholm, så åker man alltid förbi ett litet bageri - Rustique, på Kungsholmen. De har sådär färskt bröd på morgonen. Tänkte på hur skönt det bara skulle vara att få hoppa av bussen och köpa färskt bröd och kunna få åka hem och göra en jättestor mysig frukost.. Mm visst vore det mysigt? Det är så härligt att få göra iordning sådana saker och njuta av att bara vara..
Jag önskade jag bodde så nära i stan hemma, men tyvärr gör jag ju inte det, vilket är synd eftersom jag uppskattar sådana stunder så mycket, för det blir sällan nu..


Nu ska jag gå och tvätta av mig sminket och halvslumra i soffan tills jag kan bädda..

God natt på er och hoppas ni också har haft och har en jättebra kväll!
Btw, kommer ladda upp lite bilder när jag kommer hem igen..

Kram

Kommentera här: