090928

Hellu,

Då är jag här igen på ett strålande humör. Har varit riktigt pigg idag och det har inte varit en lika jobbig dag att gå upp som andra. Fixade till mig och skyndade till bilen, som kom för att hämta upp mig.
Åkte till jobbet och förberedde allt. Dock hade vi inte fått allt vi skulle i vår beställning, så det hade blivit lite fel, men men.. Allt går ju att lösa.

Fixade på och öppnade åtta som vanligt. Förberedde smörgåsar, bullar osv. Vid halv tio satte jag igång att rengöra glassdelen. Tömde allt och slängde hur mycket skräp som helst. Ärligt, de tidigare ägarna har inte plockat ur saker från 2005. Är det inte lite äckligt? Anyway så städade jag igenom allt, torkade lådor med klorin. "Klorinerade" i stort sett överallt! Det måste ju vara fräscht!

Fixade en ny skylt ute, tog hand om kunder osv. Vid halv ett insåg jag att jag var rätt hungrig, så åt min frukost och drack te. Sedan har det varit mat, rätt lugnt. Har fixat lite här och där, gjort iordning beställningar osv inför marknade i mitten av månaden etc.

Vid fyra kom S tillbaka och jag kunde gå. Gick till gymmet och sprang tjugo minuter, stretchade och tränade magen. Åkte hem och ska in strax i duschen och sedan laga mat. Det blir grllad kyckling och min egen potatisgratäng. Det ska bli mumsigt värre.

Kram på er så länge


Kommentera här: