Regn, regn, regn..

Hemma från jobbet och sitter i soffan och myser, medan regnet smattrar mot fönstren. Har haft en bra dag till slut. Jobbet gick bra, men tror många kunder var på allmänt dålig humör idag. Det kändes så och beror säkerligen på regnet.

Dagen gick fort och det var lite att göra hela tiden. Tiden gick fort och jag satte igång med att städa lite överallt och fixa med olika saker. Ganska snart var klockan lite innan sju och vi kunde gå hem.
Kom hem och plockade lite, bytte om och det blev mat. Idag åt jag knappt något, har så himla ont i magen, så inger hunger finns alls. Lite trist..

Så för en stund sedan åkte H och jag för att handla lite och det blev lite smått och gott som följde med hem. Lite chips, lite naturgodis och lösgodis till min pojke.
På vägen hem hände någo jag aldrig varit med om. Jag blev chockad. En 40-årig man åker med sin fru och sina två barn (ca 8-10år). Han kör i mellan 10-20km/h uppför en backe där det är 50km/h. Han fortsätter och blockerar vägen, så H tutar lätt och då pekar ungarna finger och pappan stannar bilen och står still i 10 s och så fortsätter han i 10-20km/h. Så H kör om. Då vevar pappan ner rutan och hela familjen pekar finger. Att man till och med gör det i sällskap med sina barn, vad är man då för förebild. Jag visste inte vad jag skulle säga, men det är i de stunderna man förstår varför vissa barn blir som det blir. Har man inte bättre föräldrar som uppfostrar bättre. Barn gör ju som sina föräldrar.

Nu är vi hemma och jag har gosat med vårat besöks barn. De är helt underbara verkligen. Så nu dricker jag lite grönt te, äter citron och vilar.


Kramis

Kommentera här: