Våffeldagen, några dagar senare...

Har precis kommit hem efter en mysig lunch och fika, med våfflor och muffins. Dagens höjdpunkt helt klart. *ler* Ska strax sätta mig ner med lite papper och fortsätta med det ett tag framöver innan jag ska börja med middagen. Dagen har varit rätt aktiv med både det ena och det andra. Känns hur skönt som helst.

Vi började ju morgonen med att lämna bilen och fick därmed en skön, relativt lång promenad. Kom hem och började nästan direkt med att städa. Passade på att ta alltihop, dammtorkning, dammsugning, skurning osv.. Lika bra att det blir klart. Kändes skönt att kunna sätta sig med lite yoghurt efteråt och ringa lite samtal innan det blev dags för träning.

Pratade med H:s syster, som jag ser som min egen. *ler* Lite lättare så ni hänger med bara. Bestämde fika och det blev det efter att jag varit och tränat. Körde ett lite lätt pass på 30 minuter löpning och styrketräning av ben och triceps. Mjukstart när jag varit så lat de här dagarna, men man ska vila om kroppen och psyket vill de någon gång ibland.
Kom hem, duschade, tog med muffins och åkte över. Hos H:s syster bjöds det på hemlagade våfflor med sylt och grädde. En försenad våffeldag som vi helt enkelt kunde ta igen nu. Muffins till de som ville ha och mycket prat och skratt. Det var en skönt break för dagen.

Nu är jag ju hemma igen och kan sätta mig med lite papper i lugn och ro, med harmoni i kroppen. När man gör roliga saker om dagarna stimuleras man verkligen och det har jag gjorts hela veckan nu. Helt underbart och mer blir det! *ler*


Hör av mig om en liten stund när jag har tid igen!

Krameli kram

Kommentera här: