111002



                     
                             
                         


Hej kära vänner!!

Oktobermånad är redan kommen och visst känns det lite konstigt. Har ju inte ens känt av sommaren och så är det höst redan. Kom hem inatt och är riktigt sliten. Det har varit en tung vecka om jag ska vara ärlig, så nu väntas mycket sömn innan jag far till Norge imorgon igen.

Dagarna på jobbet har som vanligt springit iväg, mycket jobb och alldeles för lite sömn. Så blir det när vi har gäster som älskar efterfest på rummen. *ler*
I måndags kom vi till jobbet och det var full fart och det blev inte mycket sömn eftersom gästerna var i ett party mood. Tror jag somande vid fyra-tiden. Upp och hoppa vid åtta och jobbade till mycekt sen kväll. Somnade vid två och var uppe vid lite efter nio för en ny dag som slutade sent.
Torsdag började jag tio och slutade sen kväll. Hotellet var fullbokat, så jag åkte över med tolv-båten tillsammans med min kollega och sov över där. Fick lite te, tjejsnack och så sparkade lillkillen inuti hennes mage så magen höjdes. Gissa om lilla jag blev rörd...

På fredagen började jag halv två, men var ändå uppe vid åtta, för hon skulle i väg och jag kollade om vi fått ett rum. Fick en skön dusch och så kunde jag såklart inte somna om, så då fick man vara vaken. Började jobba och det var en fruktansvärt stressig dag. Ibland förstår inte andra människor hur mycket press som vi sätts inför, utan det är så självklart allting. Dagen tog slut och lördagen kom. Från start vid tolv till sex på kvällen, var stress och spring det enda som fanns i min hjärna. En påfrestande dag som blev bra till slut. När jag slutade var jag bara överlycklig över att kunna åka hem och sova i vår egen säng. Hem!! Ett tag på fredagskvällen var jag nästan gråtfärdig. Om vissa människor ändå hade en aning om vad de utsätter andra för.. Skulle de själv få göra det vi gör, så skulle de nog sparka bakut och gråta över den press de skulle utsättas för. Nu har jag i alla fall fått ut lite aggressioner... Jag klarar mig alltid, men när det kommer till människor jag bryr mig om så blir jag irriterad.

Dagen i dag har inte varit jätteeffektiv. Vaknade halv ett, så vi fick kanske lite mer än åtta timmars sömn. Mer än vad jag fått någon natt denna veckan. Var som en zombie, med svullna ögon och en huvudvärk som inte var att leka med. Fick igång tvätten och handlade lite. Har inte velat se mat idag. Vatten, te och lite kaffe är det som jag orkat. Vid sex fick jag tillslut ner lite mat, men inget har smakat idag. Ska snart laga lite mat till mitt hjärta och fortsätta med tvätten. Sedan blir det en tidig kväll, så jag kanske har ett bättre humör imorgon. Det är mest negativitet som kommer ut idag. Även lilla jag har väl sådana dagar. Inget roligt om jag ska vara ärlig. Vill vakna som den jag brukar vara! *ler*


Hoppas ni har haft en toppenhelg, så ska ni få se lite bilder från veckan!

Puss och kram


                  


Gårdagens bröllopstårta                  
                  


Dagens lilla My
                   
  

Kommentera här: