130831 - Akuten

 
Hemma efter en underbar semester i Turkiet! Den kunde verkligen inte varit bättre! Sol, bad, konsert, bio, god mat och mysigt sällskap! Roligt att åka iväg så många! Måste definitivt göras om, men mer om resan i ett annat inlägg. Nu har jag äntligen orken att ligga och titta/skriva på datorn. Min gårdag tillbringades nämligen på sjukhuset.
 
Väl hemma efter den underbara resan började min kära make få småsymptom, men inget som var märkvärt till en början. De blev dock allt fler för oss båda under torsdagen och natten till igår så fanns inga tvivel. Jag låg över den vita tronen tills inget mer fanns kvar att spy upp. Fortsatte senare på morgonen och bollades runt på vårdcentralen, ringde barnmorskan som var ledig och ingen annan barnmorska svarade. Till slut fick jag tid på vårdcentralen och fick komma in.  Det togs prover och jag fick träffa en läkare liggandes, för jag kunde varken stå eller sitta, eftersom blodtrycket var så lågt. Med tanke på att de inte visste var det var och jag är gravid och hade kraftiga sammandragningar, så skickades vi vidare till infektionskliniken på NÄL. Mottagningen hade stängt och vi fick gå via akutmottagningen. Där låg jag i fem timmar och det togs prover, barnmorskorna kom och kollade hur allt stod till med lilla bebisen, det togs ännu mer prover, en läkare kom osv. H fick också kollas. Bebisen mådde bäst av oss alla tre och det var de viktigaste.
Resultatet var matförgiftning och vi har äntligen kommit fram till vart det kom ifrån, så något har vi allt lärt oss. Dock är man mycket känsligare mot bakterier som gravid berättade läkaren och därför så tog det extra mycket på mig.
 
Vid halv tio tiden fick vi lämna sjukhuset och åka hemåt. H fick lite mat och jag fick en liten yoghurt. Första maten på hela dagen, förutom saften som jag fick dricka på sjukhuset. Skönt att klara av att behålla allt.
Väl hemma, så väntade sängen. Somnade som en stock och vaknade i morse vid sju av att det kurrade i magen. Då väntade en dusch och lite yoghurt innan jag somnade i soffan.
 
Detta armband fick jag igår och hoppas slippa få ett liknande tills bebisen tänker titta ut!
          
 
Den här dagen har i alla fall spenderats i soffan. För mycket mer ork har inte funnits till annat. Blodtrycket är fortfarande väldigt lågt och därför är liggande läge det allra bästa. Har sovit, vilat och ätit om vart annat. Något annat spännande har verkligen inte hänt och kommer inte ske ikväll. Hoppas på en piggare lilla My imorgon!
 
Hoppas ni får en fin kväll mina vänner!
Ta hand om er!
Kram

Kommentera här: