131231 - Dagarna som gått

 
Två dagar har passerat och idag är det nyårsafton! Om cirka 14 timmar välkomnar vi år 2014 med öppna armar, men vi får väl se om jag klarar av att hålla mina blå öppna tills dess. Det är inte lika enkelt nu för tiden. *ler*
 
Tiden har rullat förbi här hemma och vad har vi pysslat med mån tro? Det gamla vanliga vardagliga kan jag ju säga. Vi har tvättat lite, städat och plockat. Jag och Mailo har varit ute och powerwalkat mellan 40 minuter till en timme varje dag. Vi har passat på när det har varit så skönt väder ute. Dock har det varit otroligt mycket folk! Som jag har sagt tidigare, så känns det som om det är en nyhet att det skulle bli nyårsafton även i år. *ler* Det var samma sak som med jul.
 
Jag har även hunnit baka knäckebröd och vi har nyårshandlat lite till ikväll. Vi har försökt ta det rätt lugnt och det är faktiskt väldigt skönt. Det är, tro de eller ej, ett heltidsjobb att ha barn. Ingenting man tror förrän de kommer. Det är mycket som jag inte riktigt har kunnat förstå förrän jag själv blev mamma.
 
Gårdagens mumsiga middag!
 
          
 
 
Klyftpotatis, köttbullar, korv, kokt ägg, ost, pålägg av olika slag, grönsaker, frukt, laxröra, oliver och olika sorters bröd.
          
 

Ikväll firar vi nyår med H:s familj. Det blev inget julfirande efter jul, så då bestämde vi att vi firar nyår med dem. Rättvist och bra! Mysigt ska det dessutom bli. Vi har inhandlat god mat till ikväll. Maten kommer till stor del bestå ut av skaldjur. Helt i min smak! Får vara duktig med kameran ikväll helt enkelt.
 
Nu ska jag ta och röra på mig!
Önskar er en underbar dag!
 
Kramar till er!

Kommentera här: