Resumé av år 2013

 
Ännu ett år har passerat revy och jag kan säga att mitt liv har ändrats radikalt under de 365 dagarna. Att bli mamma är det största och finaste jag någonsin upplevt, förutom då jag och H gifte oss år 2012. Förutom det, så har året varit tufft till mångt och mycket, men det har även bjudit på många ljusa stunder. Saker som utlovats har dock förändrat sig och det har fått mig i andra tankebanor. Jag lär mig mer och mer för varje dag som går och från och med att Mailo mötte dagens ljus, så är han och kommer alltid vara nummer ett.
Nu ser jag fram emot vad 2014 kommer att kunna erbjuda! Jag vet att det kommer bli ett tufft år, med många beslut att ta. Vi får ta det lite som det kommer, men jag hoppas att det kommer bli till det bästa!
 
JANUARI
 
En rätt lugn månad på jobbet, men den hann ändå bjuda på ett och annat roligt! Det bjöds på både en Settlerskväll, samt en pokerkväll, som ledde till utgång i Dröbak. Det hann bli en hel del träning och jag körde på rätt hårt, vilket ganska snabbt gav resultat.
 
          
 
            
 
          
 
 
FEBRUARI
 
Ännu en snörik månad väntade och jobbande fortsatte. Dock kom jag att bli ordentligt sjuk, men jag fortsatte att jobba på som ingenting, tills jag inte kunde stå upp. Då såg H till att jag blev hämtad och körd till Sverige igen. Förutom jobbandet var vi iväg på middag hos vår goda vän N och firade Se's 30-årsdag i förväg med middag och tjejmys! Det bästa på hela månaden var den 21 februari, då jag fick veta att jag var gravid. Då började den eviga väntan på om allt skulle gå vägen, så vi kunde få berätta för familj och vänner!
          
           
 
 
          
 
 
MARS
 
Jobbet var lugnare än vanligt, men vi var ändå iväg. På sätt och vis var det nog bra, för tröttheten hade verkligen slagit till och illamåendet hade börjat komma. Apelsiner och citroner blev mina nya bästa vänner (och kom att bli genom hela graviditeten). Var ändå iväg en dag till Göteborg på inflyttningsfest och sedan var vi iväg på mysmiddag hos ett par goda vänner som också skulle få barn! Det blev påsk och den firades hemma hos mamma och pappa med la familia.
 
 
            
 
   
          
 
           
 

APRIL
 
Äntligen kom dagen då vi skulle få berätta vår lilla hemlighet för familj och vänner! Många glädjetårar fölls och efter att vi själva varit på KUB-testet kände vi oss mer lugna. Det låg ett litet liv i min mage trots allt!
Turkiskt bröllop/henna väntade i Stockholm, med dans och många skratt. Utöver att vi fick gå på bröllop så startade bröllopssäsongen på jobbet - *wiie*!
 
            

            
 

MAJ
 
Högsäsongen tog vid och bröllopen på jobbet fortsatte och skulle komma att fortsätta hela sommaren. Vi köpte äntligen en ny bil. Den som vi båda drömt om! Jobbade mycket, umgicks med vänner, var iväg på middagar och slutligen, så var det dags för det stora rutinultraljudet, som visade att det var en lite pojke som låg i min mage!
 
              
 
             
 
          
                          
         
 
            
 
 
JUNI
 
En riktigt tuff jobbmånad väntade och jag körde på som vanligt. Hann ändå med en fest för våra vänner som fyllde år, samt att jag och H var iväg på bio och middag. En annan höjdpunkt var att vagnen som vi hade beställt kom!
 
            
 
            
 
 
JULI
 
En lite lugnare månad på jobbet, men det blev veckopendlande istället! Hann ändå njuta av Åmålsbluesen då vi var lediga i år. Där gick vi i otaliga timmar i det vara underbara vädret - Härligt! Månaden bjöd även på middagar ute med vänner (däribland den årliga räkfrossan), lugna fiskekvällar och många svettiga powerwalks, dagar som på kvällar. En dag spenderades även i Göteborg där vi var och firade en vän till H:s familj som tagit läkarexamen.
 
            
 
          
 
 
AUGUSTI
 
Underbara augusti månad var äntligen här! Innan vi for på semester blev det en del shopping inför bebisens ankomst, många fler powerwalks och personalfest! Den underbara semestern till Turkiet kom, men följdes dock av att jag blev matförgiftad. Eftersom jag var gravid, så blev jag mer utsatt än de andra. Det var ändå en toppenresa med hela H:s familj, där vi badade mycket, solade, var på tandläkarbesök och njöt av mängder med god mat!
  
          
 
                        
 
                       
 
                       

        
 

SEPTEMBER        
 
Sista jobbmånaden för mig! Mina ben började bli mer och mer vätskefyllda, vilket kändes när jag jobbade så pass mycket som jag gjorde. Hade ändå möjligheten att ta ut lite mer ledighet, så att kroppen kunde få mer vila.
Månaden gav oss några fler soldagar, så jag och H fick till slut en tur ut med båten tillsammans med mamma och pappa. Det blev kräftmys och jag kunde inte vara annat än överlycklig! Det var många år sedan jag var på en båttur, vilket även gäller den årliga marknaden där mamma och pappa bor. Därför tog vi oss en tur även dit!
Slutligen bjöd jag med mamma till Göteborg! Vi behövde lite mor-och dottermys, med hotell, relax och shopping!
 
  
 
                      
 
                      
 
 
OKTOBER
 
Äntligen var oktober här! Det blev 28 dagar av extra mycket väntan och längtan efter den lille prinsen som komma skulle. Vi var alla rätt säkra på att han skulle komma för tidigt och visst gjorde han det. Han väntade dock in att pappa skulle göra sin sista dag på jobbet.
Jag passade för övrigt på att fika med vänner, hade vänner över på middag och en spelkväll. Besökte mamma och pappa en hel del, powerwalkade in i det sista, låg med fötterna i högläge, bakade en massa och fick en mysig sista date med min älskling på väldigt länge!
 
         
 
          
        
          

     ♥                                                         ♥                                                         ♥
         
     ♥                                                       ♥                                                          ♥
 
 
NOVEMBER
 
Lyckans månad! Det blev mycket familjetid och mys med vår lilla prins. Vi träffade familj och vänner. Allt gick i en rasande fart. Två veckor in i november var jag rätt slut, men efter det har jag fått chansen att ta igen mig! Livet är för alltid förändrat och jag kan inte vara annat än lyckligare!
  
          
 
                        
 
                          
 
                       
 
         
 
 
DECEMBER
 
Underbara december! En tid av längtan efter jul! Tänk att tiden kunde gå så fort och imorgon är de redan nyårsafton! En mysig månad med mycket mys! Här hemma har det pyntats, vi har varit iväg på julklappshandling, mamma och pappa har fått sig ett och annat besök och så bar det av till Norge för årets julbord. Jul firade vi hemma hos mamma och pappa och nyår kommer vi fira med Husses familj. Det har varit en riktigt härlig månad!
 
          
 
                      
 
                      

 
                       

                       
 
          
 
Nu välkomnar jag år 2014 med öppna armar! Hoppas att även ni har haft en fint 2013 och ser fram emot vad 2014 kan bringa! 
 
          

Kommentera här: