130331

 
 
              
                                    Påskpresent från fina mormor - Lila kallor
 
 
Hej på er!!
 
Ännu en helt underbar dag är här! Solen skiner och det är faktiskt varmt ute! Hur fantastiskt är inte det? Hade en fantastisk dag igår hemma hos mamma och pappa med hela familjen. Det blev matlagning, godisätande, spel, mer mat och bara trevligt sällskap!
 
Dagen försvann så fort! Vi gjorde oss klara här hemma för take-off.
Kom hem till mamma och pappa där frukost väntade mig och H. Efter en mumsig frukost, så hjälptes jag och äldsta syster yster varandra med att förbereda inför kvällen. Dessert, såser och röror skulle tillagas!
När det väl var klart åt de lite lunch och så körde vi ett parti Settlers! Det är så roligt och igår var det min tur att vinna. Vi spelade säkerligen i två timmar och efter det insåg vi att det verkligen var på tiden att laga mat. Mellansyster hade då också kommit, så nu var vi alla samlade! *ler*
 
Vi förberedde allt och sedan bytte vi om och gjorde oss klara för middagen. Själv valde jag den nyaste klänningen från Monsoon.
 
         
 
Den underbart goda middagen får tala för sig själv!!
 
         
 
          
 
         
 
         
 
         
 
Tallrik nr 1 - Currysill från Kivik, Kräftsill och längst till höger Drömsill.
Mina favoriter var currysillen och mammas hemlagade drömsill!
         
 
Tallrik nr 2 - Mitt val blev varmrök lax med lime aioli, laxpaté, rökt lax med romsås, den underbara laxsalladen högst upp på tallriken och en ägghalva med räkor!
         
 
 Tallrik nr 3 - Sallad med cocktailtomater och parmesan, västerbottenostpaj, lammfiol, lite syltlök, broccolipaté med örtagårdsdressing och lite marinerad kycklingfilé med soltorkade tomater och svarta oliver. Även en hemmagjord köttbulle slank ner!
         
 
Det urvalet var vad jag valde, mer mat fanns som sagt och det mesta är hemlagat! Resultatet blir då himmelskt gott, samtidigt som att det är roligt när man lagar allting!
 
Desserten - Limecheesecake med passionsfrukt
         
 
Som ni ser, så blev det mycket mat! Det hör påsken till! Mysigt att faktiskt kunna fira den i år med familjen. Det var ett par år sedan. Dessutom var det roligt att mormor var med i år!
 
Fick även en bild på min äldsta syster och min man! Dock ville inte mellansyster vara med... Hon fastnar inte säger hon.. *ler*
          
 
Vi åkte hem  lite efter elva på kvällen och då var vi båda trötta efter en heldag! Så lite sömn var välkommet.
 
Vaknade rätt pigga idag och har fått i oss lite frukost. Vad som händer mer återstår att se!
 
Hoppas ni hade en lika fin påsk med nära och kära! Jag önskar även alla de som jobbade att de fick en bra helg.
Nu ska jag se om  jag ska hitta på något!
 
Puss och kram
       

Kommentera här: