Svampfyllda rullader i gräddig sås

 
Hittade detta recept HÄR på Matplatsen. Blev sugen och detta recept passade bra till en söndagskväll som igår.
 
Jag hade lite mindre skivor med lövbiff, men ursprungsreceptet är så här!
 
 
4-6 portioner
 
8 stora skivor lövbiff
1 paktt Bursin vitlöksost ( Det går bra med en burk Crème Bonjour vitlöksost om man inte hittar den andra)
50 g philadelphiaost
ca 100 g färska champinjoner
1 bananschalottenlök
Smör att steka i
 

Sås:

3 dl grädde

2 dl creme fraiche

1 köttbuljongtärning

1 msk soja

Salt & peppar efter smak

 

Skär lök och champinjoner i mycket små bitar och stek dem i smör.

Salta och peppra.

Lägg i bursinost (ev Crème Bonjour) och Philadelphia och låt smälta.

Rör ihop ordentligt och låt svalna lite.

 

          

 

Klicka ut svampkrämen på lövbiffarna och rulla ihop.

Lägg rulladerna i en smord form med skarven neråt. (Jag lade lite rökt kalkon på lövbiffen innan jag klickade ut svampkrämen.)

 

         

 

Koka upp såsen och häll den över rulladerna.

 

          

 

In i ugnen på 225 grader i ca 30 min. 

 

Jag serverade tillsammans med ris och kokta grönsaker. Det var en lite höstlig middag som gick hem, även hos min man!

 

          

 
Bon appetit!!

 


Kommentera här: