Nära till tårar

 
Vilket busväder! Det var inte lätt att ta sig ut i förmiddags, då snön låg i en halvmeterhög driva utanför dörren och hela innergården var insnöad. Tur att man är kreativ! *skratt*
Dagen har i alla fall bjudit på babyrytmik, mysfrukost, 3-månadersvaccin och en skön powerwalk. Nu myser vi inne resten av dagen!
 
Det var ett smärre projekt att ta sig utanför dörren i morse. Helt otroligt vad snön hade drivit och såklart utanför vår dörr. En halvmeter snö väntade och sedan fick jag pulsa i kanske mellan 2-3 decimeter snö för att komma ut utanör portarna. Fick ta vagnen för sig och Mailo för sig. Det var det enda som gick! *ler*
Handlade lite innan vi fortsatte mot babyrytmiken. Lika roligt idag! Nästa gång får vi se till att vara med hela stunden och inte bara under musikstunden. Idag kom H halv elva, direkt från Norge och hämtade upp oss för lite frukost. Halv tolv väntade BVC och vaccin för Lilleman, så vi ville hinna äta lite innan.
 
Väl på BVC blev det vägning, mätning och så vaccinet. Jag är glad att jag inte såg min lilla älsklings ansikte när han fick sprutan, för det var nog ingen rolig syn. H beskrev och det gjorde ont nog att känna hans skakningar som gick genom hela kroppen. Han kämpade på bra ändå mitt lilla hjärta och somnade gott när vi kom hem. Ändå var han så tapper och skrattade när vi pratade med honom direkt efter. Uff, jag var nära till tårar... Det är inte lätt att höra det allra finaste man har, gråta från hjärtat.
 
När jag kom hem plockade jag upp lite, tog en kaffe och så blev det en skön promenad. Även om det idag bara blev fyrtio minuter, så känns det som att det var bättre än inget.
Sjönk ner i soffan hemma och vilade, bara var med H lite och sedan vaknade lillprinsen. Han har åter igen somnat och jag ska förbereda inför kvällens middag. Det blir rysk pytt i panna! Första gången jag ska laga det, så det blir spännande! *ler* Men råa äggulor fixar jag inte, så vi får köra på stekt ägg till!
 
Kram så länge
 
 

Kommentera här: