TBT - Bröllopstårtor

 
Under alla bröllop jag jobbat har jag nästan fotograferat varenda bröllopstårta. Det är något speciellt på något vis, även om jag själv inte är speciellt förtjust i just tårta. Men det är roligt att se hur bruden/brudparet har tänkt till när det kommer till just deras tårta.
 
Vissa väljer färger som följer deras tema, andra efter vad de tycker smakar gott, något par vet jag hade en bildtårta, med bilder som betydde mycket för dem. Det varierar helt enkelt och för en del är tårtan bara en tårta, men jag tänkte jag skulle lägga upp några.
 
Mitt första bröllop - En fem vånings moussetårta, toppad med färska rosor och maräng.
          
 
 
En liten bröllopsmiddag, med en enkel fin marsipantårta.
          
 
 
Cupcakes!
          
 
 
Två hjärtformade tårtor sammanbundna av en bro, (täckta av marshmallowfondant, med marsipanrosor)
          
        
 
Våningstårta täckt av marshmallowfondant och plastblommor.
          
 
 
Hjärtformad våningstårta i marsipan, garnerad med färska rosor, sockerpärlor och vit choklad.
          
 
 
Men.... Inget slår denna tårta, enligt mig i alla fall och det är faktiskt min och H:s egen bröllopstårta.
Våningstårta täckt av marshmallowfondant. Garnerad med choklad (så även rosetten), toppad med vita rosor som i min bukett. Själva tårtan hade en botten av choklad och var fylld med chokladgrädde och hallonmousse. Jag som inte gillar tårtor speciellt mycket och i så fall är väldigt kräsen, tyckte den var väldigt god.
 
          
 
 
          
 
 
 
 
 

Kommentera här: