Trissvinst

 
 
          
 
Hur är er reaktion när ni vinner på triss? Själv är jag löjligt glad, även om det bara gäller de trettio kronor som är insatsen. Är vinsten dubbel, så är livet ännu bättre.
 
Hur blir då reaktionen när man kommer till tv och har chansen att vinna 50,000 kronor eller mer?
 
Åter igen idag blev jag chockad över triss-skraparens reaktion när han vann 50,000 kronor. "Jaha, blev det bara 50,000 kronor". Hur tänker man då?
Jag förstår att det finns ett hopp och en önskan om att vinna mer, då det finns en möjlighet att göra det. Dessutom sker det väl bara en gång i livet om man nu får den chansen.
 
Jag tänker dock att det är pengar man aldrig har haft. Kommer t.ex. de 2 miljonerna göra mig till en mycket lyckligare människa? Jag skulle hoppas på att vinna 50,000 och skulle vinsten bli mer, så skulle jag vara mer än tacksam. De skulle bara vara en bonus.
 
Hur tänker ni?
 
   

Kommentarer:

1 GoForFit:

Jag fullkomligt ÄLSKAR att skrapa trisslotter, och blir också sådär löjligt glad när jag vinner 30kr - det betyder ju en ny lott! Hahah! Men det ääär så spännande att sitta där och skrapa! En dag KAN man ju få det efterlängtade månadsklövret, haha ;)

Och de som skrapar i TV, ja, många gånger är reaktionen "Jahopp. Ja. Vad jag ska göra? Jag vet inte. Någon resa kanske" samtidigt som de har en likgiltig min.
Visst, om jag hade stått där hade jag varit så nervös att jag nästan kissat på mig och troligen inte lyckats visa allt jag egentligen skulle känna. Men att dra lite på smilbanden kan man väl iallafall göra..?
Som du säger, 50.000kr, man kan vinna mer, men det är 50.000kr mer än vad man hade innan. Inte pjåkigt alls ju?


sv: Åh, tack så mycket! :)

Kommentera här: