140330

 
En underbar söndag med strålande solsken! Så härligt! Ljuset gör verkligen en otrolig skillnad! Energin bubblar inombords, även de dagar man är lite extra trött. Något som är helt säkert, är att promenader får man inte nog av!
 
Får som så ofta återgå till gårdagen. Vi startade lördagen på bästa sätt! Mötte upp en härlig tjej, som jag har träffat på babyrytmiken. Vi började att ta en härlig fika ute i det underbara vädret och fortsatte med en promenad. Något som helt klart måste göras om!
 
Vi skildes åt och vi fortsatte hemåt. Kom på att jag inte ätit. Glömmer lätt ibland och när lillplutten fått sin mat, åkte vi över till H:s familj och åt lite frukostmat. Fortsatte hem, fick Mailo att sova och så tog jag en promenad till. Hur skönt som helst! När Mailo vaknat igen var H och jag ute igen. Det är bara så härligt med alla dessa promenader.
Avslutade lördagen med ett kort besök av mamma och pappa, lagade mat och såg på en jättebra film. Den kan verkligen rekommenderas, 47 Ronin. Längesedan jag såg en så bra film, där jag var helt inne i filmen, att jag glömde tid och rum.
 
Imorse möttes jag som alltid av ett skinande leende och hur glad blir man inte då. Det finns inget som slår detta, hur trött man än är. En lugn söndag som följts av en del promenader och mycket mat. Sitter nu och mumsar på choklad med pekannötter och havssalt och dricker te. Jag brukar aldrig äta godis före middagen, men idag blev det så. Pizza blir det till middag, då H fått bestämma. En riktigt flottig dag, men vad gör det!
 
Nu kommer snart H och Mailo hem, så får göra klart det sista inför kvällen!
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer:

1 Heléna:

Så härligt ni verkar ha haft det under helgen!
Jag har också haft en underbar helg med massor av roliga inslag - allt i från filmmys och 18-årskalas till stillsamt slappande i en stol ute i min älsklings trädgård med en kopp kaffe i solskenet. Så skönt med detta underbara väder!
Hoppas du får en fin kväll!
Kram :)

Svar: Ja, det har varit en bra härlig helg! Man passar på att vara ute så mycket som möjligt nu när det är fint!Åh, vad härligt det låter! Alltid skönt med en blandning av hemmamys till roliga aktiviteter.
Önskar dig detsamma!
Kram :-)
Dénise

2 Heléna:

Tack så mycket :)
Kram :)

Kommentera här: