Morotskakstårta

 
Här kommer lite bilder på när jag bakade min morotskakstårta.
 
Började att göra botten till själva tårtan, enligt vanligt morotskaksrecept. Har använt mitt recept i flera år och tycker att det är så bra, då kakan blir väldigt saftig.
 
          
 
Som vanligt fylldes tårtan med creamcheese-fyllning. Rev i limeskal för att friska upp smaken. Det gör fyllningen så frisk och syrlig.
          
 

Spacklade sedan tårtan med en vit chokladsmörkräm, som ni hittar basreceptet på HÄR. Jag gjorde om min lite, för att förhöja smaken. Recept på den kommer lite senare idag eller imorgon.
          
 

Spacklad och klar för dekoration! Lät dock tårtan stå i kylen över natten för att chokladsmörkrämen skulle stelna till lite. Om man inte vill vänta så länge, är några timmar i kylen tillräckligt. 
          
 

Tadaaa!!
          
 

Kommentarer:

1 Nina:

Hmmm... Har fått en beställning på morotskakstårta av min son när han klarat körkortet :) Undrar ödmjukt om du delar med dig av ditt recept på morotskaka <3

Svar: Då ligger recept ute på bloggen :-)
Dénise

2 Nina:

Tack <3

Kommentera här: