Lekfull Lördag

 
 
          
                             En typisk halvklar mobilbild, men jag måste ändå bjuda på min lilla gladfis!
 
 
Här har lördagen startat i ganska lugnt tempo. Vi har i stort sett bara lekt! När jag är hemma från Norge och det är helg, så försöker jag vara 100 procent närvarande. Prioriterar lek och bus med vår lilla skrutt. Måste självklart hinna med det vardagliga som blir över, men tycker det är viktigt att han får ha roligt. Ibland känns det som om jag bara säger "Nej", "Nej", "Nej".  Mailo har redan anammat mig när jag säger "Aja baja". Direkt tar han fram fingret och gör likadant. Inombords skrattar jag ljuvt, men får försöka att inte visa det, då brister hela poängen. Därför tycker jag det är viktigt att vi leker en hel del också.
 
Idag har vi bland annat hoppat i sängen. När vi byter lakan i sängen, om Mailo är hemma, så ingår det att man får studsa lite i sängen. Tror jag uppskattar det lika mycket som honom. Han gungar och vill bara ha mer.
 
Nu har han somnat och jag passar på att sjunka ner i soffan en stund, Får se om det blir träning senare. Känner lite i halsen, en killande känsla, som brukar infinna sig när man är på väg att bli förkyld. Med tanke på att Mailo är det och har haft feber både igår kväll och dag, så kanske det är bra att skippa passet idag och köra på imorgon.
 
Vad ska ni hitta på idag?
 
Kram

          
 
          

Kommentera här: