140531

 
Fina lördag! Att vakna till solsken är rätt underbart! Snart ska jag ge mig ut i det fina vädret och handla lite, men en promenad hör där till. Härligt!
 
Får som så ofta återgå till gårdagen. Vi tog en lugn förmiddag hemma. Även jag passar på att lägga mig nu när Mailo sover sitt första pass, när H är hemma. Skönt med nästan en timmes sömn till. Det gör väldigt mycket!
 
En promenad och lite handling blev det innan det bar av hem. Jag satte fart och baka. Tänkte en kladdkaka skulle sitta fint till kvällen. Det är mumsigt ibland, så tyckte det var en god idé.
 
Senare på eftermiddagen blev det en löprunda för mig. Helt underbart! Det var varmt, skönt och det gav mycket energi! Väl hemma skyndade jag mig in i duschen och så tänkte vi ta en tur ut och fika. Dock började det blåsa upp och bli mulet, så vi gick hem igen. Det var ingen höjdare att sitta ute i alls.
 
Väl hemma blev det de vanliga rutinerna och sedan kunde jag och H laga mat i lugn och ro och äta till The Walking Dead. Nu är vi inne på säsong fyra. Sista säsongen som finns. Förstår inte att det går så fort att se dessa serier.. *ler*
 
Här är en "ny" salladsdressing som vi fått av mamma och pappa. Den finns endast i Danmark och vi gillar den, så de hade köpt med "ett gäng" flaskor hem och så fick vi en. Mums!
 
          
 
 
Det blev kyckling som jag marinerade själv. Valde en kryddig vitlöksmarinad.
          
 
 
Serverade det till en god sallad med fetaost och oliver, samt en mango-chilisås. H fick en krämig pastasallad, men eftersom jag inte är speciellt förtjust i pasta, så njöt jag av en mumsig aubergineröra som H:s mamma skickat. Den är galet god och något jag skulle kunna leva på!
          
 
 
Avslutade middagen med min favoritkladdkaka! Gott, men mäktigt!
          
 
Blev några avsnitt innan jag kröp till kojs.
Är nu redo för en ny dag och ska inta det fina vädret ute!
 
Önskar er en toppendag!
Kram

Kommentera här: