Det blir inte alltid som man tänkt sig...

En ny dag - Nyårsafton.. Dagen då man ska vara tillsammans med den mest betydelsefulla, ha en underbar dag, känna sig fin och glad. Det ska avnjutas en god middag, man ska se fram emot att det kommer ett nytt år med bättre förutsättningar och ny energi. Vid tolvslaget ska man räkna in det nya året, säga gott nytt år och kyssa varandra ömt... Det var min dröm i alla fall... Men allt blir inte alltid som man tänkt sig...

Det blev i alla fall frukost vid 11, jag masserade storasyster och vi tog en promenad. Sedan har jag duschat och målat naglarna. Om en stund ska jag börja sminka mig, för att sedan ta itu med håret när det är torrt.

Har fått dispens från maten idag, men får se om jag inte hjälper till ändå, när jag inte har så mycket för mig. Middagen består av:

Förrätt: Melonentré med räkor (skaldjurscocktail med grapefrukt, vattenmelon, lite svart caviar och en klick crème fraiche) som serveras med ett glas vitt vin.

Huvudrätt: Västerbottengratinerad Tournedo med frasig smördegsrulle (fylld med råriven potatis) och portvinssås. Serveras med ett glas rött vin, Maso Campofiorin (2005).

Dessert: Limeparfaittårta med exotiska frukter. Serveras med kaffe, samt avec.

Hoppas det blir en bra kväll ändå, trots allt....

Gott Nytt År och God fortsättning på det nya året - år 2009!

Kommentera här: