Minnen..

Nu har jag varit ute på en frisk timmes promenad. Visserligen domnade mina tår och låt bort, men härligt var det. Har även hunnit dammsuga av och städa det sista.

När jag var ute och gick, så kom jag och tänka på när jag och mina systrar var små. Jag vet att ibland när vi inte kunde sova eller om det var en vanlig lördagkväll, så spelades det musik hemma, 50-tals rock, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis, Little Richard osv. Pappas musik smak. *ler*
Mamma och pappa satte på musiken och vi barn började twista och dansa. Vi buggade med pappa och med varandra. Det var verkligen så himla mysigt. Dem gjorde det för vår skull och vi somnade sedan lätt som en plätt efter allt dansande. Sådana stunder är väldigt speciella och något man alltid kommer ha med sig. Man saknar på sätt och vis den tiden, men istället kan man se tillbaka på det som fina minnen.
Gårdagen fick mig att påminnas mycket om detta.

Ett annat roligt minne jag har, är när jag var mellan sex och sju år. Jag var väldigt fascinerad över Dirty Dancing. Jag rent ut av älskade den filmen. Kan inte ens räkna antalet gånger jag har sett den, men jag överdriver inte om jag säger över trettio gånger.
Magdansen var bland det bästa, när de i filmen rullade på höfterna och magen, så jag bestämde mig för att lära mig. Min äldsta syster fick hjälpa mig så jag kunde bli det "proffset" jag är idag *skratt* - not.. Men det var roligt och jag tränade mycket och lade ner hela mitt hjärta i att lära mig detta.

Kommentera här: