100331

Hej!

Ännu en middag är avklarad och det blev kycklingsallad. Enkelt och bra. Har nyss plockat undan och ska äntligen koppla av, för det har verkligen inte hunnits med än.
Fullt fart hela dagen!




Allt började med en jobbig klocka som ringde, mitt i när jag sov så skönt! Fick gå upp och klä på mig och åka till jobbet. Kom dit och fixade allt, öppnade upp och gjorde klart det sista. Fixade till mig lite och tog hand om kunderna. Det har varit ganska mycket hela dagen, riktigt hektiskt viss stunder och det känns bra.
Fick göra om smörgåsarna ett par gånger, fixa lite annat osv. Kunderna kom och gick. Mat, fika, take-away osv. Det var ett bra flow. Fick hämta mer bakelser från vår leverantör, fick leverans, sålde mer etc. Hade ett barn med sin mamma och mor-föräldrar, på eftermiddagen. Ungen spydde sin mat över sig själv och hela stolen, hans mamma försökte sno en Coca-Cola, han bajsade på sig osv. Kaos...!

Mycket har det varit och det har känts roligt idag. Slutade vid halv fem och åkte och handlade lite och åkte hem. Plockade upp lite, ringde Telia och hade en diskussion åt H:s mamma. De har lurat henne osv. Tyvärr går inte mycket att göra, fast jag var riktigt förbannad. Det tog sin lilla tid och sedan skulle jag duscha osv och så var det dags att göra mat helt plötsligt. Så det blev också klart och nu är jag tillbaka.

Idag är jag dock lite arg. Man blir besviken när folk inte utvisar sig vara det man trodde, men men.... Vad ska man göra?

Nu ska jag dricka te och inte tänka på problem för en stund!


Kram

Kommentera här: