När vardagen kommer ikapp..

 
God Morgon!
 
Känns som om det att det var evigheter sedan jag tittade in. Antar att det bara är mycket på både jobb och hemmafront. Det märks inte bara på mitt tålamod, utan även inombords och på kroppen.
 
Jag avskyr när det är så här. Jobbet fungerar att ha mycket att göra på, då jag har full fokus när jag är där och då det inte gör något att jobba över. Dock när jag kommer hem kan jag känna mig så slut och att få en hektisk vardag att fungera i tillägg ibland är inte en dans på rosor. Jag är inte ensam om att ha barn och jag har dessutom bara ett, men att kämpa för att få ihop tiden, få dålig sömn nu när lilleman blivit förkyld och samtidigt veta att jag ständigt måste försöka komma ikapp och förbereda allt innan jag ska iväg igen, är rätt frustrerande ibland. Många gånger känns det inte som jag gör annat än att städa, tvätta, laga mat, förbereda mat/kläder till Mailo, packa, jobba. Det går, men det är jobbigt när den inre stressen kväver och jag vet att jag aldrig har tid att lägga mig mitt på dagen, för då hinner jag inte med allt annat. Det är väl det som är nackdelen med att inte komma hem från jobbet varje dag. I tillägg känner man sig då som världens sämsta mamma och fru.
 
Jag tror visserligen bara att det är tröttheten som får mig att känna så här för tillfället. Det kommer gå över när vi får lite mer hela nätter här hemma igen. Dock gör det mig ledsen när jag börjar få stressutslag av detta som kliar. De kommer när de är för mycket och nu var det bra länge sedan. I tillägg att huden inte mår bra och att min kropp skulle behöva svarvas till ett bättre välmående, men det kommer. Allt som behövs är bara lite tid antar jag!
 
Nog om det! Snart ska jag fortsätta plocka här hemma. Idag är det storstädning och tvätt som står på schemat! Har redan rensat i skåpen i köket lite, tagit en sväng i ena badrummet och ska nu fortsätta! Känner mig lite mer taggad och satsar på träning när allt detta är klart. Ibland behöver man vända på sina rutiner och idag var en sådan dag, då jag önskade mig en lugn start på dagen då både H och Mailo lämnat huset.
Först en kopp kaffe! 
 
Kram så länge!
 
          
 

Kommentarer:

1 Carolina Thoor:

Tack ska du ha! :) det behövs!

2 MADDISENJ.SE:

Kul att du är med och gissar när bebis kommer, självklart är det viktigaste att det är ett friskt litet knyte :) Oj vad man är nyfiken på vad det är för liten krabat som ligger i magen nu! :D

3 Aaa:

Kram!

Kommentera här: