Mamma- och Mailodag!

 
Kan inte annat säga än att det har varit en underbar lördag! Jag och Mailo har haft en helt fantastisk dag, där vi båda varit på ett riktigt bra humör!
Vi startade dagen rätt tidigt, men har sovit så skönt tills klockan var tio över sju. Kan inte klaga och vi seg upp och startade vår dg med mys och gos i soffan, precis som vi båda gillar. Mailo åt frukost så sakteliga, v lekte och när klockan var halv 10 ringde Mailos farmor och undrade över om vi båda inte skulle komma på frukost till dem.
 
Vi åkte dit, Mailo åt och jag drack en kopp te. Sedan begav jag mig på en härlig, men seg löprunda. Det var dock en dag när mina magkramper kom. De är inte sköna och idag var det så pass illa att jag fick stanna upp och gå, men men.. Kom fram till slut och fick stretchat, vi lekte lite till och åkte hem när det närmade sig Mailos sovpass.
 
Han somnade fort i vagnen och jag passade på att småhandla lite innan jag fortsatte hem för att äta lite frukost. Om jag var hungrig! En dusch senare och lite kaffe, så kände jag mig tipp topp! Mailo vaknade efter sitt sovpass och vi myste lite i soffan och Mailos låg och åt smoothie i lugn och ro.
 
          
Mailo mumsade glass....
             
  ... och vi passade på att gosa och pussas lite innan eftermiddagen satte fart.
          

Vi tog en promenad ute och småhandlade lite, innan lekparken väntade och där Mailo fick springa av sig. Tror vi var där i nästan en och en halvtimme, vilket bara var skönt och härligt. Sprang runt och busade, åkte rutschkana, gungade, om och om igen.
 
Vi fortsatte med att handla lite och åkte sedan över till Mailos farmor och farfar för lite mat. Hur trevligt som helst. Vi avslutade med vigseln mellan prinsessan Sofia och prins Carl Philip. Ja, jag måste erkänna att jag snörvlade till mitt i allt. När Salem-Al-Fakir sjöng, så kunde jag inte hålla mina ögon torra. Tankarna gick tillbaka till mitt och H:s bröllop och JA, jag skulle gärna gifta mig igen.
 
Vid sex-tiden åkte vi hem och lekte ännu mer här hemma. Mailo åt mat, vi myste och busade lite till. Nu är dagen slut  och jag kan avsluta med att vi har haft en supermysig, mamma- och Mailodag! Han har fått göra allt han vill och lite till. Han har fått springa runt, gå och ta allt i sin takt. Ibland behöver man de dagarna och jag känner att han är värd det mer än allt annat. Tror inte jag skulle ha det dåliga samvete som jag ständigt bär med mig om det inte var så att vi jobbade på annan ort och att jag är utan honom flera dagar i veckan. Nu är det så och då vill jag vara 100% närvarande för vår lilla skrutt när jag är hemma och de dagar jag har extra energi, vill jag ge honom denna typ av dagar. 
 
Nu väntar vi in söndag och vad den dagen kommer kunna bjuda på!
 
Kram på er!

Kommentarer:

1 mattefitness:

Vilken underbar dag!

2 GoForFit :

Mysigt :)) sv: Ja, hoppas jag med. Såååå himla efterlängtad :)

3 princessmelis.com:

Åh vad mysigt med en mamma-son dag! :) Och vad stor han har blivit, sååå sööööt så :) Kramis!

Kommentera här: