Tillbaka igen..

 
Som titeln säger, så är jag tillbaka igen! Tiden flyger iväg och jag är busy, busy, busy minst sagt, nu för tiden. Det blir lite på det viset när jag jobbar och H är hemma, samt tvärt om. Dagarna springer iväg och så även gårdagen, då jag mestadels jobbade hel dagen fram till att lillskrutt skulle hämtas från dagis. Efter det ville jag lägga all min tid på honom, det bästa som överhuvudtaget finns!
 
Vad har hänt sedan sist? En lite kort uppdatering följer. Vi hade en härlig söndag hemma och ingen var gladare än Mailo, över att pappa kom hem från Norge. Kan ju bara hålla med! Det var så skönt att vi var samlade igen, även om jag mer eller mindre kände att jag stressade genom dagen, för att få allt packat, tvättat och klart inför avfärd. Efter en hel del krångel på jobbet så ägnades dock denna dag till mycket jobb för både mig och H, kanske inte vår plan, men vad ska man göra? Vi har inget 8-16-jobb, där vi kan släppa allt som är med jobbet när vi går hem. På sätt och vis är det inget vi vill ha heller, även om det är skönt att vara ledig ibland.
 
Här är jag på väg till Norge igen, redo för ett par tuffa arbetsdagar!
          

Det blev ett par tuffa dagar med mycket jobb och jag kände mig rätt utpumpad i onsdags när jag åkte hem. Så är det ibland helt enkelt!
 
Gårdagen gick åt till att tvätta, jobba och ordna en del här hemma. Hann med en underbart härlig löprunda och utöver det så tillbringade jag all tid med lillprinsen. Vi var ute lite mer än en timme på kvällen och handlade, tittade på änder, blåste såpbubblor och busade. Sedan skulle han äta, bada och göra andra vanliga vardagliga sysslor. Han var väldigt angelägen om att vi båda skulle få plats på hans lilla "bil".. Hahaha.. Om jag skrattade inombords.. Älskade skrutt, du är det allra bästa som finns!
 
          
 
Idag vaknade vi båda upp på gott humör. Jag hade aningen svårt att somna, men så är det ibland. Vi tog en lugn start på dagen och det är så jag gillar att ha det. Vi tar morgonen i vår takt och Mailo fick chansen att busa lite innan vi gick. Han var glad över att vara på dagis och jag fortsatte min morgonen med en löprunda. Vilken värme det är ute! Underbart! Det blev en svettig, men otroligt skön springrunda ute.
 
Nu ska jag ta och fortsätta dagen här hemma. Har ett och annat att ta itu med, så hörs vi lite senare igen!
 
Kram
 
          

Kommentarer:

1 Vivi:

Det är inte det lättaste att få pusslet att gå ihop, här har vi pusslat som tusan sedan jag började jobba :) men som tur har vi lite hjälp av mor- och farföräldrar!
Han är ju får söt :)
Kram

Kommentera här: