Fredagskänsla

 
Nedsjunken i soffan och snart redo för sängen. En lång dag börjar snart ta sitt slut och det känns att det är fredag. Har avslutat den mysigt med världens bästa lilla kille och snart ska jag krypa till kojs, så vi orkar med morgondagen och dess små äventyr.
 
Efter jobbet idag fick jag skynda hemma och mer eller mindre kasta av mig kläderna för att hoppa i träningskläder. Gav mig av mot dagis som ligger 2 kilometer uppför, hela vägen. Det blev en härlig intensiv promenad för att mötas av en varm och gosig kram. Det är helt otroligt vad den kramen får allt annat på jorden att vekna. Alla spänningar från dagen som varit, släpper och det var då jag kände att det verkligen var fredag.
 
Vi gick hemåt med en snabbvisit på matbutiken på väg hem. Vi startade med att laga mat till Mailo, jag förberedde matlådor och plockade. Sedan satt vi igång och dammsög och skurade för att senare hoppa in i duschen båda två i tur och ordning. Hur skönt som helst. Jag passade att lägga ansiktsmask och sätta fötterna i varsin fotmask. Har rekommenderat The Fantastic Foot Mask förr, men den är grymt bra! Skönt med lite tid för sådana saker inemellan.
 
          

Hann jobba lite medan vi myste nu på kvällen och sedan blev det en ganska lång läggning innan lillprinsen somnade.
Jag har lagat mig ännu lite mera mat. Har ätit dåligt med fett idag, så stekta äggvitor och avokado får avsluta kvällens matintag med en kopp te. Mums! Gott och mättande.
 
          

Summan av kardemumman en riktigt skön fredagkväll! Speciellt när jag ser hur harmonisk Mailo är. Dessutom skönt att få ta tag i alla måste som helgen bjuder på, så vi får de snabbt överstökade, så resten av tiden kan ägnas åt allt som är roligt!
 
Nu väntar sängen kära vänner..
Sov gott och dröm sött!
  
 

Kommentera här: