Vandrande zombie

 
 
 
         

God Morgon!!
 
Startar med att bjuda på denna underbara bild. Vi var på väg till jobbet i fredags och delfinen som simmar runt hoppade upp och ned en bit från båten. Tyvärr fick jag inga bilder. Vissa dagar ser vi den och andra dagar inte, men det är alltid lika fascinerande varje gång. Den har varit här ett tag nu och vi hoppas självklart att den stannar kvar ett tag till.
 
Vi hade en lugn lördag hemma igår, med en del tvätt. Jag känner mig som en vandrande zombie om dagen. Säkert en blandning av alldeles för lite sömn och kvaliteten på den, samt att  jag börjat äta helt annorlunda och tar ut kroppen mer med träning. Det har i alla fall börjat ge resultat , vilket gläder mig. Så det är bara att "keep on going strong".
 
Tog en powerwalk och handlade, så vi var ute 40 minuter rent effektivt. Väl hemma blev det lite frukost, plock, att vara en stund.
Efter att Mailo sovit, så dammsögs det överallt, jag satte mig och plockade ihop kläder som han har växt ur, vi tog ytterligare en kort powerwalk på 30 minuter innan han ville gå hem. Det var lika bra, då paketet jag beställt anlänt. En otroligt stor låda, men mycket lätt. Ska öppna den när den lilla herrn inte ser, då det är lite saker till honom. Har mestadels passat på att beställa kläder till nästa vinter. Lika bra när märken som Didrikson är nedsatt i pris. stor skillnad att köpa en overall av kvalitet till över 30 % av ursprungspris. Man ska försöka handla smart om man kan.
 
På kvällen tog vi ytterligare en promenad ut på nästan en timme. Vi skulle lämna lite saker på båten till jobbet, så passade på att förlänga turen lite. Det var så skönt och lilla herrn njöt.
Fick honom i säng och vi somnade samtidigt vid kvart i åtta. En dryg timme senare vaknar jag upp superpigg och kom på att jag måste kanske äta middag. Självklart kunde jag inte somna förrän nästan elva, jag som tänkt somna tidigt och sova en god natts sömn. I tillägg är lillskrutt lite förkyld så har vaknat kanske 3 gånger för att gå upp och ge honom nappen, varav en gång tog det lång tid att somna och Mailo vaknar halv sex för att göra morgon. Ja, livet som en småbarnsförälder. Små barn, små problem, stora barn, stora problem.
 
Nu ska jag vara en social mamma och spela memory med min son.
 
Hoppas ni får en helt fantastisk dag!
 
Kram

Kommentarer:

1 👌 :

Godmorgon

Kommentera här: