Ett nytt försök?

 
Mycket velande fram och tillbaka. Ska jag eller ska jag inte? En del säger mig att det är rätt skönt att ha möjligheten att skriva av sig, medan den andra säger varför lägga tid på det?
 
Det har hänt så mycket på det sista halvåret, men ändå inte. Jag är kvar på samma arbete, fortfarande receptionistchef innehållande andra inofficiella titlar. Jag vet inte riktigt om det är så man kan uttrycka det, men hotellet är inte så stort (89 rum) och vi har ett par låg- och högsäsongsperioder om året.
 
Livet hemma är mer harmoniskt på många sätt. Att jobba en normal arbetsdag är fortfarande konstigt i mina ögon, men också rätt fantastiskt, då jag har möjligheten att tillbringa tid med det allra finaste som finns i mitt liv, världens bästa lilla son.
 
Det som fattas om dagen är träningen. Jag undrar hur många hinner med och sedan kan jag ju villigt erkänna att kvällen är inte min bästa tid på dygnet att träna på, speciellt eftersom att jag alltid så snällt går upp när Mailo vaknar och han älskar mer eller mindre tidiga morgonar, allt från klockan fem mer eller mindre - vardag som helg.
Men som jag säger, allting har sin tid.
 
Förutom det är jag rätt nöjd med att livet är rätt vardagligt, vissa bitar saknas och vissa dagar saknar jag också mer. Det är inte så lätt att bara fortsätta, även om man måste.  Det är något jag accepterar och så är det nu för tillfället.
 
          
 

Kommentera här: