Så lika, men ändå så olika...

Tänk att egenskaper hos ett par kan vara så lika, men ändå så olika. Ändå passar man toppen tillsammans - konstigt?!

H och jag är väldigt lika i många fall, men ändå väldigt olika. Han gillar att ta dagen som det kommer och för mig innebar det i början rena rama paniken. Idag har jag vant mig lite (vilket kanske är bra), men ändå att planera är ju helt fantastiskt roligt och att få fylla ett schema på vad man ska göra och hinna med. Dessutom kan han lugnt ha en helg utan något att göra och jag känner mig oftast helt rastlös och vill få mycket gjort, förutom när jag jobbat väldigt mycket. Då inser jag hur väl jag behöver dagar att göra ingenting på.

Jag är dessutom en ganska übersocial människa i vanliga fall. Tycker mycket om att gå ut och äta på restaurang, gå ut och aktivera mig, ta en drink någonstans, gå ut och dansa, ha roligt överhuvudtaget (så jag föredrar större städer). Min darling är också social, men restaurang går bra att undvika om de inte har stora portioner (och jag förstår honom mycket väl). Han äter för 2-2,5 vuxna män. Så buffé får det vara då.
Apropå det så måste jag få halka från ämnet lite... Det var en dag i början av vårt förhålande, då vi skulle ut och äta i Karlstad på libanesiska Habibi. Jag hade beställt stor meny med en hel del mezerätter och sedan olika grillrätter. Så jag förberedde H med ett besök på Max med en meny hamburgare och pommes och sedan några timmar senare blev det den mysiga middagen och efteråt var stackarn fortfarande lite hungrig, så han fick äta något lätt när han kom hem.

Anyway, back to subject. På semestern gillar vi båda att chilla, men jag är lite mer äventyrlysten (gillar att dyka, åka på någon rolig tur, gå på egen stadsvandring och utforska lite, dansa osv) och dessutom shoppingberoende, vilket H inte alls har förståelse för. *skratt* Han ska vila och må gott på semestern och sola sig brun. Ja, visst är han lat *ler*. Men efter lite tjat får jag som jag vill gällande shopping, med lite mutor.

Jag är teoretikern och han praktikern. Jag har alltid tyckt att skolan har varit okej och han tyckte inte om det alls. Jag vill läsa vidare och han vill fortsätta i framtiden som snickare. Han är nog mer rätt fram och rapp i käften och jag är i upplärningsfasen för det sistanämnda. *ler* Han klarar av att hålla sig lugn och tänka klart i många situationer, medan jag brusar upp och tänker klart i efterhand. Jag är känslomänniska och läsare och det är inte han på samma sätt.

Ska vi dra lite likheter nu så tänker vi rätt lika gällande många saker, har barnasinnet båda två, men vet när man ska vara allvarlig eller seriös. Båda är disciplinerade gällande träning (han är dock mer disciplinerad) och tycker om att träna. Vi gillar att se på film och mysa och att gå ut och dansa är riktigt roligt, eftersom han gillar det lika mycket som jag. Dessutom är han duktig på det och de killarna kan man oftast räkna på fingrarna.
Båda gillar solresor och en vacker dag ska jag få honom att inse tjusningen med skidresor.
Han är den som man alltid kan bolla med, även om vi har olika åsikter. En trygg punkt och jag gissar på att det är lika för honom. Vi kan lära varandra olika saker. (Han försöker lära mig allt om fotboll *skratt* och jag är sååå ointresserad, även om jag försöker för hans skull. Det är ju männens allt och vilket humör de kan få om fel lag förlorar... haha)
Sedan älskar vi mat båda två, vilket är ett stort plus!

Jag skulle nog kunna fortsätta länge, men nu får det ha ett slut. Han är min prins i alla fall, trots att vi är så lika, men ändå så olika... *ler*

Kram och god natt!




Kommentarer:

1 Jaqui:

Det är så skönt att läsa ett inlägg och inse att du är lycklig tillsammans med H. Det är allt som är viktigt, för mig och resten av din familj. Tack för ett så fint inlägg gumman! /// Storasyster

2 Zoyna:

Vad söt du är sys.. Ja, jag är bra lycklig med min prins. :-)

Kommentera här: