Getingar! Redan...?

Tingeling!!

Då var jag här igen.. Har haft en ganska fullspäckad eftermiddag/kväll sedan jag kom hem tidigare idag. Satt till lite över sju och då var det på tiden att ta kvällen och börja laga lite mat. Dagens nya recept att prova, det var ugnsbakad lax med ett litet täcke av parmesan. Till det serverades potatismos och kokta grönsaker. Mums! Självklart får jag ju göra om receptet till min egen smak, men det blev bra och smakade lika gott som det luktade.

      

Hela eftermiddagen har jag suttit med papper. Tiden har runnit iväg och jag har fått mycket klart. Det är alltid lika skönt.
Började med maten som sagt och allt gick bra. Det var enkelt att tillaga och smakade riktigt gott. Alltså en maträtt att laga igen. 

       

     
Precis när vi skulle sätta oss och äta trampade H på något. Det visade sig vara en geting?! Hur kom den dit och den levde dessutom. Det kan ju inte finnas getingar ute och så mycket som vi städat lägenheten från tak till golv så kan inte den ha funnits i lägenheten. Den kan komma från vinden, som vi inte varit på sedan vi flyttade in. Kanske finns det något hål i taket någonstans. Har verkligen ingen aning... Hur konstigt som helst...


Anyway.. Imorgon är det en helt ny dag och fredag dessutom. Ska åka till Karlstad och hjälpa min kära syster. Så åker troligtvis imorgon eftermiddag. Hinner göra ett och annat innan då, vilket alltid är bra.

Men nu ska jag lämna er, för en stund i alla fall. Måste beställa lite saker till lägenheten. Finns fortfarande mycket som behövs för att det ska bli iordninggjort.

Puss och kram

Kommentera här: