Hova by Arla

 
 
          

I slutet av februari fick jag chansen möjligheten att "buzza" antingen Hova eller Tidan från Arlas ekologiska sortiment, genom Buzzador. Dock var det lättare sagt, än gjort att finna de båda ostsorterna. Jag var inom i fyra olika butiker, innan jag fann mina valmöjligheter på Eurocash. Jag var förvånad att varken Ica eller Konsum hade dem.
 
Efter att jag funnit båda ostarna kom frågan till vilken ost jag skulle välja. Valet föll på Hova, som är något fetare, men som har en mild och frisk smak, enigt beskrivningen.
 
Vi har alla provat osten hemma och den är helt klart godkänd. Fungerar till frukost, i matlådan, att äta som den är och till matlagning.
Det är inte den bästa osten vi smakat här hemma och vi väljer fortfarande våra favoriter före denna, men som sagt en helt okej ost att använda till det mesta, framför allt till frukost
 
         
 
          
 
 

Kommentera här: