Vakna hela natten

 
Som rubriken lyder, har vi i natt varit vakna i stort sett hela natten. Trött mamma och trött son är bara förnamnet. Han har skönt nog äntligen somnat, vilket han verkligen behövde. Det är en utslagen liten själ jag har här hemma, mitt älskade lilla hjärta.
 
Vi hoppas allt gå över tills imorgon, så att han kommer sig på benen och orkar med att gå till dagis igen. Tiden får visa det, så  idag blir det jobb hemifrån och lite annat smått och gått av det vardagliga.
Allt var som vanligt igår, men sent på kvällen vaknade han och hade ont  magen och var inte alls i form, så vi har somnat och vaknat flera gånger i timmen, med en halvtimmes långa vakenperioder rätt ofta. Hoppas lillskrutt kvicknar till och återfår sin matlust.
 
Det är nog en av de värre sakerna när de är dåliga, att matlusten försvinner, förutom att de självklart kan bli riktigt dåliga. Som mamma vill man ha aptiten på topp hela tiden. Jag är så van med Mailo att han är glad i mat, så när han blir sjuk, blir jag orolig. Det borde kanske vara tvärtom, men så är inte fallet.
 
Nu ska jag försöka få i mig lite mat, så jag också orkar hela dagen!
 
Kram på er!
 
          
 
 

Kommentera här: