Besök hos mamma

 
Torsdagen blev precis som onsdagen, en rätt busy dag för mig. Jag tvättade, fixade en del, städade och packade inför att jag och Mailo skulle åka iväg till mamma. Direkt när han var hämtad från dagis, fortsatte vi vidare till mamma. Vi kom fram mitt när regnet var som värst. En liten stund senare blev det plötsligt uppehåll.
 
Mailo hade turen att få bada jacuzzi hos mormor. Hur överlycklig som helst! Där fick han plaska på bäst han ville och vattnet stänkte på mig och över stora delar av badrummet.
 
          
 
 
Mailo gjordes klar för sängen och jag och mamma avnjöt en underbart god middag som hon tillagat. Tror det var en citon- och chilimarinerad kalkonbröstfilé med en ljummen färskpotatissallad och mumsiga såser. Helt otroligt gott! Min mamma kan laga mat om någon!

          

          
 
Vi pratade länge över den goda middagen, plockade undan, pratade lite mer och sedan var det dags för mig att krypa till kojs. Lika bra det, då en liten gillar att vakna tidigt nu för tiden igen.
 

Kommentera här: