Helgen som gick

 
Nu i helgen var vi och hälsade på familjen. Det var nog ingen som var så glad som Mailo. Han var överlycklig när vi packade det som skulle med och gladde sig åt att komma iväg.
Hela bilturen var lugn och harmonisk. Han ägnade sig mest åt att titta ut genom fönstret, hur duktig som helst. Sov sin halvtimme och var redo för lite shopping i Töcksfors Köpcenter.
 
           

Strosade runt och så hittade vi ett flygplan till lillprinsens stora lycka! Där fick han spring runt och leka i en halvtimme innan vi åkte vidare med ett lunchstopp på vägen. Synd att jag inte fick en bild på den salladen jag åt, men otroligt god är bara förnamnet.
          

Stannade hemma hos mamma en natt. Vi lekte, pratade och åt god mat. Mamma gjorde sin lasagne och där fick jag bryta mitt nyttiga ätande. Tar det hela med ro. Är glad att jag kommit igång bra igen i alla fall. Det är som det är och jag tar det i min takt just nu. Har mycket mer energi, vilket är det viktigaste.
 
Sov gott och vaknade redo för en ny dag. Åkte vidare mot Mailos farmor och farfar, där vi stannade ett par dagar.
Helgen har mest handlat om att just handla mat. För tyckte jag ägnade väldigt mycket tid åt det. Alltid bra att fylla upp förråden hemma. Det skadar inte om jag säger så. Jag mår helt enkelt bra av att ha mycket mat hemma i skåpen. Har ingen förklaring till varför, men en inre harmoni infinner sig.
 
Mailo har lekt med en av sina kusiner och varit i sitt esse. Han ville inte ens åka hem utan ville helst stanna kvar hos mormor och farmor. En fin känsla ändå att han mår så bra i familjens närvaro.
Väl hemma väntade uppackning och sorterande. Mailo och jag avslutade helgen med att baka en supergod morotskaka. Det går alltid hem!
 
         
 

Kommentera här: