Mailos födelsedag

 
Förra året blev bloggen lite lidande och det har med allt som var och att det skulle vara full fokus på Mailo, att få den nya vardagen att flyta på som vanligt. Sedan var det otroligt mycket på jobbet,  som efter Mailo somnat, varje dag.
 
Därför tänkte jag gå tillbaka till Mailos födelsedagskalas. Som vanligt kom familjen och firade honom. Till det var det förberett mat, tårta och lite annat smått.
 
          
 
Till hans födelsedag tycker jag det är så tacksamt att göra en buffé av något slag. I år var vi inte lika många, så då blev det en mindre sådan.
 
I år blev det en blandning av en sallad man kunde göra efter egen smak med en blandsallad så klart, oliver, fetaost och krutonger. Till det blev det kall, marinerad kyckling, salami, potatisgrätäng och en lite frasig ricotta- och spenatpaj, samt aioli. Allt serverades med focaccia och pesto.
Enkelt, men gott! Det är dessutom alltid roligt att prova på något nytt som pajen. Recept hittar ni HÄR.
 
          
          
          
 
          

          

Dessertbuffén. Ingen stor flådig sådan, men det är mycket tid lagd åt denna.
Sega centersnittar, en Ballerinatårta fylld med mjölkchokladfluff och krossade ballerinakex, samt Tiptop-bollar.
 
          
Inget mästerverk, men nästa år ska jag inskaffa riktiga spritsar, så kommer resultatet bli lite annorlunda. Dock ska jag hitta en ny typ av tårta att baka. Gillar utmaningar, vilket man kanske inte alltid borde satsa på till födelsedagar. *Peppar peppar* har det gått bra hittills.
          

          
      
Nu ser jag fram emot nästa, även om det är många månader kvar....

Kommentera här: