TBT - Nyårsafton 2015

 
Passar på att köra en throw back thursday! Här kommer vår nyårsafton 2015!
Den firades hemma hos mamma, tillsammans med mellansyster och pojkvän. En mysig dag med mycket god mat. Min mamma hon kan laga mat! Det är en sak som är säker och för en gångs skull hade inte jag med fingrarna i spelet. Mamma och syster lagade mat och jag fick lagt all fokus på Mailo denna dag, vilket var rätt skönt.
 
Mailo och jag startade morgonen med en härlig promenad.
          
 
Fortsatte med att leka, blåsa såpbubblor och bygga Mailos första snögubbe.
          

          
 
Mailo fick en toppendag med ett fint avslut, då systers pojkvän köpt små smällare/fyrverkerier som vi drog av innan Mailo somnade.
 
Kvällen startade med plock! Champagne och små spett av räkor, färskostfyllda breasolarosor i snapsglas och Crostini.
          
Gratinerad hummer med parmesan- och vitlöksbröd.          
         
 
Desserten blev en glassbomb fylld med olika sorters glassar. Hur god som helst!
          
 
Dock fick jag ingen bild på den underbart goda varmrätten. Oxfilé med en av mammas specialgjorda potatisrätter och en god cognacsås.
 
Det blev en mycket trevlig kväll med mycket prat, skratt och som sagt god mat! Avslutade kvällen med fyrverkerier! 
          
 

Kommentera här: